2010-10-26
 08:27:35

JAG KÄNDE SPARKAR!

Igår, jag lovar och svär på allt i världen. Det var nog det häftigaste som hänt mig i hela mitt f*cking liv. Jag kände det, Det sparkade till. Jag hoppade upp ur soffan med äggomelett i munnen och skrek : ÄLSKLING JAG KÄNDE DET!, Man såg på mathias att han nästan började gråta. Där satt jag med handen på magen. Jag kände verkligen en liten spark. Det liksom puttade upp på sidan av magen. Det var så j*vla häftigt. Nu känns det verkligen, nu är det på riktigt. Jag ska ha barn!

Hej mina kära läsare! Igår var en riktig upplevelse, gud vad glad jag och Mathias var. Det var sjukt hur det bara kan sparka till,

Sitter nu i skolan och hoppas på att det inte ska hända som igår. Blev lite ledsen, mycket hormoner sprutade ut och jag grät i skolan. Drog hem innan ens första lektionen började. Men nu är jag pepp igen och kan börja jobba för fullt. Idag har Mathias lovat mig att vi ska hitta på något eftersom det var länge sedan vi gjorde något riktigt roligt. Jag saknar verkligen att ha sådär kul som man hade innan man blev gravid. För nu känner man sig så tjock och lat att man inte ens orkar gå och pissa. Det är nästan hemskt. Har haft lite små ont i sidan av midjan iveckan och känt ett konstigt ilamående som stigit och sjunkigt. Men ingenting jag reagerat på.

Jag tycker magen har växt i en rasande fart och nu sitter man med lite fett liksom. Känner mig tjock mot alla andra i skolan pågrund utav att jag inte berättat något för någon förutom lärarna och de finns de som kollar på min mage, antagligen så undrar de varför min mage blir tjockare för varje vecka. ” Jag kanske sitter hemma och äter feta ost hela dagarna ;) haha”

Ja nu har jag lektion. Så jag hinner inte skriva så mycket mer, förutom att NI ÄR VÄRLDENS BÄSTA LÄSARE! Igår steg det upp från 40 till 111. Heja er :)
Kram Jenny


Rebecca
PUBLICERAT: 2010-10-26, 16:15:19 | URL: http://kryptmongot.blogg.se/

att det är underbart? Igår kände jag 4 kraftiga buffanden, det är så roligt :)

Första gången jag kände sparkar så flög jag bara upp ur sängen och ringde till min kille för att berätta!


nathalie
PUBLICERAT: 2010-10-26, 18:03:36

jag tycker om din blogg, och lite mer uppdatering skulle inte vara fel, men är nöjd över det du skriver, så roligt att läsa :) kan du inte lägga upp lite bilder på din mage så man vet hur utvecklingen av magen går med? :)

puss och kram


sandra, 15 år & mamma till Hampus
PUBLICERAT: 2010-11-09, 12:14:13 | URL: http://sandraaes.blogg.se/

visst är det underbart? minns första gången jag kände sonen sparka!

Gillar din blogg, ska fortsätta läsa den :)


Jenny och Mathias!
PUBLICERAT: 2010-11-10, 12:24:36

Rebecca, Haha ! det var riktigt häftigt, jag började gråta nästan och mathias flög ner på minmage och försökte lyssna haha :) Lycka till med bebben din :)



Nathalie, Aw vad snäll du är! Jag vet är ganska dålig på uttdateringar eftersom jag knappt sitter vid datorn, har så myckert annat för mig :) Jo visst det kan jag göra, kram kram :)



Sandra, Haha ja det är hur underbart som helst! Grattis till sonen jag läste din igår, hur gulligt som helst :) Bor du hemma eller i lägenhet, skulle va kul o chatta :) [email protected] , om du har tid!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: