2010-11-30
 07:40:13

R.I.P farfar <3

jag vet inte vad jag ska skriva, är helt förstörd. Vet liksom inte om jag ska gråta eller skratta åt allt!
farmor dog förra året, och nu.. året efter dagen innan farmors begravning försvinner min farfar med upp. Det som är de allra mest skrämande är att jag i natt, vaknade upp och låg och titta på mathias med klarvaken blick i minst 5 minuter, sedan somnade jag. Jag kanske måste ha känt på mig att det var något på gång. Hade ont i huvudet redan igår kväll, men trodde de var som vanligt. Men nu känns det tomt, nästan meningslöst o sitta uppe, .. min släkt försvinner bara med vinden. Har nästan bara mammas släkt kvar, förutom pappa o mina farbröder. Jag tror inte farfar orkade en jul utan henne, jag tror inte han orkade sitta där och fejk le, fast han var otroligt ledsen och att faktiskt led genom förra julen. Jag önskade jag kunde göra så mycket mer, att jag kanske kunde ploppa ut bebisen i förväg och sedan visa farfar den, så han kunde dela med sig av minnerna till farmor. Men så blev det inte, jag önskade jag kunde ge mera av mig själv. Jag vet att det kan vara svårt, men jag vill så himla gärna.

Hej alla blogg läsare, ni har undrat om frågestund, blir nog inte av denna vecka, pågrund utav allt som hänt. Mår inte så bra och behöver verkligen vila ut mig. Får se om inte Mathias gör någon, men annars blir det sen. Blir nog hemma från skolan hela veckan och idag ska jag och mathias till barnmorskan. vilket jag bävar mej att göra, men jag vill så gärna lyssna bebisens hjärtslag. samtidigt vill jag dela med mig utav de hjärtslagen till farfar, som försvann nu i morse, vid 04:00 . Det kanske blir mer skrivande i veckan. Men nu vet ni alla fall vad som händer i nu läget.

förresten, så vet jag att det är många unga gravida som faktiskt läser min blogg, hör gärna av er. skulle vara jätte kul o typ ha chatt kontakt, !

Ha en bra dag /Kram Jenny & Mathias


Emelie
PUBLICERAT: 2010-11-30, 08:32:23 | URL: http://egrandin.blogg.se/

Beklagar.. :(<3


Jenny & Mathias
PUBLICERAT: 2010-11-30, 08:34:08

Tack . :(<3


Pia Laurell
PUBLICERAT: 2010-11-30, 09:07:14

Beklagar sorgen jenny!! Jag läser eran blogg jämt!Tycker att det är kul. Ha det gött båda 2 nu. Kramisar från mej till er, Jag älskar er.


Jenny & Mathias
PUBLICERAT: 2010-11-30, 11:10:18

tack pia, <3 ha det bra själv. kramisar från oss till dig! älskar dig också.<3


Sara
PUBLICERAT: 2010-11-30, 19:08:27 | URL: http://musiksara.myshowroom.se

Beklagar sorgen! Har själv en liten på väg och en väldigt sjuk mormor, hoppas hon lever så att hon kan se det lilla grynet! Var stark nu, det kommer en stund för oss alla, där det är bättre att lämna livet på jorden än att hålla sig kvar, hur ont det än gör för omgivningen...


Emilia
PUBLICERAT: 2010-11-30, 20:17:01

beklagar jenny<3


SANDRA ACKEFJORD
PUBLICERAT: 2010-12-01, 21:53:50 | URL: http://sandraackefjord.blogg.se/

Beklagar sorgen!

vet precis hur du känner, min farfar dog våren förra året!

det blir bättre med tiden, jag LOVAR! Men jag har inte fattat fortfarande att han e död, det är som att han lever inom mig, det går inte...



Ta den tid du behöver!


Jenny från GBG
PUBLICERAT: 2010-12-02, 17:14:21 | URL: http://zindax.blogg.se/

Jenn, gummsan då! du får gärna ringa mig en dag för jag saknar dig så sjukt mycket. Jag beklagar verkligen det med din farfar och jag lovar dej att han sitter och tittar ner på dig och inser hur stolt han är över dig! Saknar dej massa gumman, stora kramar från GBG <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: