2010-11-12
 15:58:28

barnmorske-besök idag!

Hej bloggen! Var hos barnmorskan idag, kollade bebisens hjärtslag för första gången. Var riktigt mysigt och höra hjärtat slå! Hjärtkontrollen gick bra och bebisens hjärta fungerade utmärkt. Man kunde till och med höra hur den sparkade till lite, vilket jag också kände!

Börjar bli lite nervös nu, liksom jag är redan i vecka 22 (21+0) och magen växer och det sparkas , man får värsta hormonsvängningarna. Vissa börjar snacka om förlossningen med mig, och ja.. jag vet att de kanske kommer se roligt ut med mig på förlossningen, eftersom jag har sådan doktor skräck och gråter/skriker för minsta lilla, det blir en upplevelse, vilket min mamma också tycker.

Har fått många , rent utsag idiot komentarer här på bloggen. Vilket jag inte gillar, klart behöver jag ris och ros. Men de som inte vet något om varken mitt,bebisen eller min pojkväns liv, så kan de liksom vara tysta. Inget jag menar till alla, utan bara jag skriver för att jag blir arg på. Klart ni får skriva era åsikter och fråga varför jag tycker så om vissa saker, men man kanske ska ta reda på fakta innan man skriver något som faktiskt kan fräta hål på hjärtat.

Ja jag tror det är bestämt nu, Jag ska få gå om nian. Vilket jag inte tycker är så himla hippt. Jag som trodde jag hade en chans att klara det, men aja visst. Får börja om på nytt nästa år igen då, men jag ska göra allt för att få min och mathias's älskling att känna sig stolt!

Nu är bebisens säng bäddad också och det ser verkligen ut som att den skulle komma vilken dag som helst, fast det är långt kvar! . 

Men har nog inte så mycket mer och skriva, / Kram Jenny och en liten spark från bebben :)


Jennie
PUBLICERAT: 2010-11-12, 19:30:50 | URL: http://mackansflicka.blogg.se/

det har du helt rätt i , aww gulligull .. <3


Mattanten
PUBLICERAT: 2010-11-13, 08:21:04

Hallå där!



Saknar er! Kom och ät!

Tycker verkligen om er blogg, den är rolig och informativ! Bry er bara inte om dumma kommentarer - som jag sa förut: lyssna INTE på "goda råd" och verkligen inte på dåliga råd! Det här är er och bebbens tid och se till att njuta av den så mycket som möjligt!

Ser fram emot att få träffa er igen!



Karin


amanda
PUBLICERAT: 2010-11-13, 13:38:15 | URL: http://amandadovenius.blogg.se/

roligt att allt var bra :) Lycka till!


Sandra Y Karlsson
PUBLICERAT: 2010-11-13, 18:48:33 | URL: http://sandraykarlsson.blogg.se/

Hejsan :)

Jag ville bara säga grattis till er igen :D



Sen ville jag med säga att jag va med när min systerdotter skulle födas, och visst.. folk kan skrämma upp en lite innan.. Men du ska se att ni klarar det tillsammans och att du sen kommer tycka att det är det underbaraste du gjort :) Hoppas att allt går fint och att allt är bra :) Kram



(SandraYKarlsson@bdb)


Jenny & Mathias
PUBLICERAT: 2010-11-14, 17:53:56

Sandra Y Karlsson, Aw tack så mycket ! Ja jag tror också man skrämmer upp varann, det är nog inte så farligt , hoppas jag ;)

Kram



Amanda,

Ja här är det bra, tack :)



Mattanten,

Haha klart vi ska komma o käka :) Får se vilken dag det blir!



Jennie

Haha ja <3


Sandra Y Karlsson
PUBLICERAT: 2010-11-19, 16:58:01 | URL: http://sandraykarlsson.blogg.se/

Haha, jo :p Så farligt kan det ju inte vara eftersom att min syster är villig att göra det igen :) 8 april (ca) Blir jag moster igen så :D Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: